Pytanie o styl jazdy - kiedy zmieniać biegi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karql
    L&K
    • 2010
    • 1124

    #26
    Zamieszczone przez natash
    A kiedy się włącza Turbina?
    Turbina pracuje cały czas, zmieniają się tylko jej obroty i ciśnienie jakie podaje.

    Zamieszczone przez natash
    Jakie opinie są na temat silnika BXE?
    Całkowita padaka :twisted: Zapytaj kolegi szkoda po 100k km wycierają się panewki, topią tłoki itp. itd. :twisted:
    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

    -> MOJA SKODA <-

    Komentarz

    • Hipolita
      Ambiente
      • 2010
      • 130

      #27
      Zamieszczone przez natash
      Jakie opinie są na temat silnika BXE?
      po roku użytkowania tego silnika i przesiadce z fabi 1,4 MPI i przejechaniu ok 10K km
      i mając na liczniku ok 60K mogę powiedzieć tylko że jest zdecydowanie do polecenia jak dla mnie te 110 KM wystarczy na jazdę po mieście oraz w trasę z rodziną plus pełny bagażnik jak do tej pory w silniku poza podstawowoymi czynnościami serwisowymi nic nie muszę w nim robić na dzień dzisiejszy, z tego co czytałem jak i na tym forum i na innych opinie są w pozytywne
      Octavia II Kombi 1.9 TDI BXE Ambiente była teraz Octavia III Liftback 1.4 TSI Ambition

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #28
        Zamieszczone przez Karql
        Zamieszczone przez natash
        A kiedy się włącza Turbina?
        Turbina pracuje cały czas, zmieniają się tylko jej obroty i ciśnienie jakie podaje.

        Zamieszczone przez natash
        Jakie opinie są na temat silnika BXE?
        Całkowita padaka :twisted: Zapytaj kolegi szkoda po 100k km wycierają się panewki, topią tłoki itp. itd. :twisted:
        Ja mam przejechane 171k, jak kupiłem było 167k... Ciekawe co mnie czeka...

        Komentarz

        • Karql
          L&K
          • 2010
          • 1124

          #29
          Zamieszczone przez natash
          Ciekawe co mnie czeka...
          Będzie dobrze :twisted:
          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

          -> MOJA SKODA <-

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            Zamieszczone przez Hipolita
            po roku użytkowania tego silnika i przesiadce z fabi 1,4 MPI i przejechaniu ok 10K km
            To podobną historię mamy. Jak dla mnie 1.9TDI jest OK. Mało pali,głośność jego w OII jest na akceptowalnym poziomie, idealnie sprawdza w długich wyjazdach.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Vojtek1,9tdi
              Rider
              • 2010
              • 264

              #31
              Jakie 1,9tdi mają zmienna geometrię łopatek? BXE,ASV i?
              Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

              Komentarz

              • Karql
                L&K
                • 2010
                • 1124

                #32
                Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                Jakie 1,9tdi mają zmienna geometrię łopatek? BXE,ASV i?
                Wszystkie prócz pancernego 90KM AGR-a, może jeszcze jakiś się znajdzie o którym nie wiem
                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                -> MOJA SKODA <-

                Komentarz

                • Vojtek1,9tdi
                  Rider
                  • 2010
                  • 264

                  #33
                  To BXE ma 110 koni i ASV też 110koni i obydwa mają zmienną geometrię łopatek turbiny to czym różnia sie te silniczki od siebie?
                  Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                  Komentarz

                  • miq
                    Classic
                    • 2011
                    • 31

                    #34
                    Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                    To BXE ma 110 koni i ASV też 110koni i obydwa mają zmienną geometrię łopatek turbiny to czym różnia sie te silniczki od siebie?
                    BXE ma 105 KM - przynajmniej moj tyle ma;-)
                    pozdrawiam
                    miq!

                    Komentarz

                    • Vojtek1,9tdi
                      Rider
                      • 2010
                      • 264

                      #35
                      Ok juz znalazłem róznice http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=177773

                      [ Dodano: Pon 20 Cze, 11 17:16 ]
                      Zamieszczone przez Hipolita
                      Zamieszczone przez natash
                      Jakie opinie są na temat silnika BXE?
                      po roku użytkowania tego silnika i przesiadce z fabi 1,4 MPI i przejechaniu ok 10K km
                      i mając na liczniku ok 60K mogę powiedzieć tylko że jest zdecydowanie do polecenia jak dla mnie te 110 KM wystarczy na jazdę po mieście oraz w trasę z rodziną plus pełny bagażnik jak do tej pory w silniku poza podstawowoymi czynnościami serwisowymi nic nie muszę w nim robić na dzień dzisiejszy, z tego co czytałem jak i na tym forum i na innych opinie są w pozytywne
                      Kolego masz 105 koni w seri
                      Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                      Komentarz

                      • Karql
                        L&K
                        • 2010
                        • 1124

                        #36
                        Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
                        To BXE ma 110 koni i ASV też 110koni i obydwa mają zmienną geometrię łopatek turbiny to czym różnia sie te silniczki od siebie?
                        To już są całkiem inne silniki. Główna różnica ASV jest na pompie wtryskowej, a BXE na pompowtryskiwaczach.

                        Różnica w mocy to nie tylko turbosprężarki, ale wtryski, komputery, programy itp. itd.
                        Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                        Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                        -> MOJA SKODA <-

                        Komentarz

                        • Vojtek1,9tdi
                          Rider
                          • 2010
                          • 264

                          #37
                          105 KM - BKC, BLS, BXE

                          sterowany EDC16, pompowtryski, turbo GT1749V


                          115 KM - AJM, AUY

                          pompowtryski, EDC15, turbo GT1749V

                          131 KM - ASZ

                          Pompowtryski, edc15, turbo GT1749VA, pompki AL

                          150 KM - ARL

                          pompowtryski, EDC15, turbo GT1749VB, pompki AL

                          110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG

                          VP na pompie rotacyjnej, sterownik starszy 16Bit, AFN,ASV ta sama konstrukcja, z ta roznica ze ASV ma cis wtrysko 220/300Bar,
                          AHF nowsza konstrukcja bazujaca na ALH, z tym ze wieksze wtryski 190/300Bar (takie jak AFN), turbo GT1749V we wszystkich


                          100 KM - ATD

                          101 KM - AXR

                          pompowtryski ster EDC15, turbo GT1749V

                          90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ

                          ALH ster EDC15, turbo GT1749V (badz GT15), wtryski 220/300 srednica otw 0,185 (chyba)
                          AHU turbo na WG, cis 190/300Bar
                          BRU,BXF,BXJ - ster EDC16
                          Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                          Komentarz

                          • Hipolita
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 130

                            #38
                            Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi

                            Kolego masz 105 koni w seri
                            masz rację, nie wiem dlaczego ale ciągle zaokrąglam do 110 :roll: pewnie dlatego że fajnie by było mieć coś zawsze więcej pod maską :szeroki_usmiech
                            Octavia II Kombi 1.9 TDI BXE Ambiente była teraz Octavia III Liftback 1.4 TSI Ambition

                            Komentarz

                            • Vojtek1,9tdi
                              Rider
                              • 2010
                              • 264

                              #39
                              Zamieszczone przez Hipolita
                              Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi

                              Kolego masz 105 koni w seri
                              masz rację, nie wiem dlaczego ale ciągle zaokrąglam do 110 :roll: pewnie dlatego że fajnie by było mieć coś zawsze więcej pod maską :szeroki_usmiech
                              To nic tylko wirusik
                              Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                              Komentarz

                              • soszek81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1245

                                #40
                                Zamieszczone przez Hipolita
                                Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi

                                Kolego masz 105 koni w seri
                                masz rację, nie wiem dlaczego ale ciągle zaokrąglam do 110 :roll: pewnie dlatego że fajnie by było mieć coś zawsze więcej pod maską :szeroki_usmiech
                                Hipolita - też zaokrąglam
                                z 149,x/337 na 150/340 - wszystko dzięki wtryskom od cowboya i strojeniu u Aligatora
                                jeździ się dużo fajniej
                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #41
                                  A tak orientacyjnie to jakie prędkości są przeznaczone dla poszczególnych biegów?

                                  1.9 TDI (105 KM)

                                  Komentarz

                                  • Karql
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1124

                                    #42
                                    Zamieszczone przez natash
                                    A tak orientacyjnie to jakie prędkości są przeznaczone dla poszczególnych biegów?

                                    1.9 TDI (105 KM)
                                    Obroty * przełożenie główne * przełożenie danego biegu * obwód koła w jednostce czasu i liczysz
                                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                    -> MOJA SKODA <-

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      #43
                                      Wolałbym wersje finalna przekazaną bardziej łopatologicznie

                                      Komentarz

                                      • soszek81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1245

                                        #44
                                        natash
                                        Wsiądź w auto, rozgrzej silnik i ruszaj.
                                        Wolne obroty na każdym biegu, następnie tak ok 4200RPM na każdym - będziesz miał pogląd.

                                        Tak na bardziej poważnie - silnik nie ciągnie - redukuj, przestał przyspieszać - zmień na następny. 100 na 1 czy 2 nie pojedziesz, jak i 10 na 5 biegu. :evil:
                                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                        Komentarz

                                        • Karql
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1124

                                          #45
                                          Zamieszczone przez natash
                                          Wolałbym wersje finalna przekazaną bardziej łopatologicznie
                                          Ale nad czym tu się tak spuszczać? Wsiadasz w auto i jedziesz, masz za niskie obroty redukujesz, za wysokie zmieniasz.

                                          Może inaczej do czego Ci ta wiedza jest potrzebna?
                                          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                          -> MOJA SKODA <-

                                          Komentarz

                                          • dwaoka
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 927

                                            #46
                                            natash, po to są uszy, żeby słuchać silnika, i oczy żeby patrzeć na drogę, a nie na obrotomierz i zmieniać biegi przy 2235,9 obr :P
                                            bkc+dsg

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #47
                                              Bez nerwacji. Pytam czysto teoretycznie, tak jak ktoś napisał że 50-60 km/h na 5 to zabójstwo dla silnika, chodziło mi z ciekawości o takie informacje, dla poszczególnych biegów.

                                              Jak się jedzie spokojnie to, bez przyspieszania to można na 5 i jechać 60km/h, ale czy to jest zdrowe dla auta.

                                              Komentarz

                                              • Karql
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1124

                                                #48
                                                No to masz podane obroty, jak się do nich będziesz stosował to prędkości same wyjdą :twisted:

                                                [ Dodano: Wto 21 Cze, 11 19:01 ]
                                                Zresztą tak jak mówię nie ma co się zbytnio spuszczać nad tym, bo ktoś czytając ten temat dojdzie do wniosku, że jazda TDI to nie wiadomo jaka sztuka jest
                                                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                                -> MOJA SKODA <-

                                                Komentarz

                                                • TFil
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 37

                                                  #49
                                                  No właśnie mi się zawsze wydawało, że jazda na niskich obrotach to zabójstwo dla silnika, a ostatnio byłem na jeździe próbnej Superbem 2.0 TDI 170KM, w którym komputer sugeruje na jakim trzeba jechać biegu - co ciekawe, cały czas sugerował niższy bieg, niż bym sam zastosował :shock:
                                                  Oczywiście wiadomo, że jak się chce ostrzej przyśpieszać to trzeba zredukować, ale wychodzi na to, że fabryka zaleca jazdę na niższych obrotach. Chyba, że to tylko wpływ ekologów :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • Karql
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1124

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez TFil
                                                    No właśnie mi się zawsze wydawało, że jazda na niskich obrotach to zabójstwo dla silnika, a ostatnio byłem na jeździe próbnej Superbem 2.0 TDI 170KM, w którym komputer sugeruje na jakim trzeba jechać biegu - co ciekawe, cały czas sugerował niższy bieg, niż bym sam zastosował :shock:
                                                    Oczywiście wiadomo, że jak się chce ostrzej przyśpieszać to trzeba zredukować, ale wychodzi na to, że fabryka zaleca jazdę na niższych obrotach. Chyba, że to tylko wpływ ekologów :wink:
                                                    Ja bym zbytnio na te wytyczne komputera nie patrzył Fabryka też ładuje taki nie potrzebny syf jak dpf, egr, powrót odmy do dolotu itp. który zamiast pożytku to kłopot przynoszą Tak to już jest z tymi ekoterorystami co wszędzie pchają swoje brudne łapska
                                                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                                    -> MOJA SKODA <-

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...